Eten 1

Ik ben regelmatig op zoek naar betaalbare kwaliteitsvolle restaurants / brasseries / bistro's in mijn buurt.

Voelt u hem komen : kwaliteitsvol en betaalbaar ? Dat is zowat de zoektocht naar de pot met goud aan het eind van de regenboog. Zelfs voor middelmatige kwaliteit betaalt men steeds meer en veel te hoge prijzen. Maar alla, we houden moed en blijven geloven in mirakels.

Onlangs vond ik toevallig de website van een mij totaal onbekend eethuis niet te ver bij mij vandaan. De presentatie van de website was al bijna voldoende om mijn eetlust te laten verdwijnen. Kleur en lettertype : brrr - dat leek op zelfbediening of puur amateurisme, maar smaken verschillen.

De uitbaters bleken niet echt honkvast te zijn. Dat is niet noodzakelijk een slecht teken, maar toch ...

De foto's toonden een niet bijzonder attractief interieur en de beperkte, eerder inspiratieloze kaart bezorgde mij geen rillingen van anticipatie. Daarenboven mochten er per tafel niet meer dan vijf verschillende schotels besteld worden. Er werd geen enkele prijs vermeld en er kan  enkel cash betaald worden.

Dan weet ik het wel. Misschien, heel misschien, zal ik het ooit wel eens proberen, maar erg waarschijnlijk is het niet.

Mirakels bestaan niet. Of toch ?

1 comment:

Pablo Carpintero said...

OP de website wordt ook verwezen naar een grot in Lourdes - Oostakker waar Maria "aanbeden" wordt en waar Bernadetje ooit een verschijning gezien zou hebben. Indien de kwaliteitscontrole in dit eethuis even correct is als deze zin ...