Designer babies

Ik lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wetenschap/article/detail/1716965/2013/10/04/Vlaamse-bio-ethici-ontketenen-mediastorm-over-designer-babies.dhtml.

En mijn molen begint te draaien : nog een paar decennia (of minder) van ongebreidelde vrije markt en stuurloos wetenschappelijk onderzoek en de kans zit er dik in dat de genetische excessen van een misdadig en crapuleus regime dat niet zo lang geleden alle mogelijke en onmogelijke testen op  gevangen mensen en tegenstanders uitvoerde tot de codex van de genetica gaan behoren.

Overdrijf ik ? Er zijn wel meer processen, evoluties, meningen en toestanden die enkele decennia geleden totaal onaanvaardbaar en zelfs onvoorstelbaar waren en die nu tot norm verworden zijn.

Natuurlijk heb ik geen benul van genetica, maar ik weet wel waar de grenzen van een gezonde maatschappij ongeveer zouden moeten liggen en dat  die voortdurend getest en bewaakt zouden moeten worden : indien de grens van het menselijk onderzoek enkel bepaald wordt door het menselijk kunnen hebben we nog enkele boeiende decennia voor de boeg.

Voor het ganse systeem in een oncontroleerbare chaos ineen stuikt ...

No comments: