Staatsbegrafenis

Knack vond het blijkbaar nodig een tijdelijk soortement live blog op te zetten voor de begrafenis van een welbekende inwoner van Sleidinge, Gent, Lokeren ... Een man die zijn leven lang - meestal terecht - vaten kritiek over zijn kop gekregen heeft en die nu zo goed als heilig verklaard is door het politiek correcte establishment.

Lees : http://www.knack.be/nieuws/belgie/herlees-afscheid-van-wilfried-martens-een-groot-politicus-een-vlaming-een-belg-een-europeaan/live-normal-112428.html#li-post-956.

Ik was even geïntrigeerd toen ik op een van de foto's de rugzijde van een tweede bisschop zag. Eén bisschop was blijkbaar niet genoeg om de klus te klaren. Ik ging op zoek in voormeld artikel en las dat het de bisschop van Brugge, monseigneur "Jozef De Ketel" was. Misschien waren er nog andere bisschoppen in de "kahedraal", dat weet ik niet.

Ik las ook dat er natuurlijk ook inwoners van "Slijdinge" aanwezig waren. Er staan nog andere tikfouten in de blog, maar ja, alles moest snel gaan. En wie ben ik om daar op in te gaan, bij mij moet het niet snel gaan en toch staan er meer dan genoeg tikfouten in mijn blogs.

Tenslotte : ik heb de man nooit kunnen pruimen,  maar toch : hij ruste in vrede.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Alle Belgen gelijk voor de wet ?