KAV

"KAV (Kristelijke Arbeiders Vrouwen) heet sinds vandaag Femma. De vrouwenvereniging maakt deel uit van de christelijke arbeidersbeweging maar schrapt de verwijzing daarnaar in de nieuwe naam."

Lees : http://www.rorate.com/nieuws/nws.php?id=71244.

De zoveelste ex-katholieke vereniging die denkt dat een naamsverandering problemen kan oplossen. Misschien zouden de meesten zich beter de vraag stellen of ze nog iets specifieks en zinnigs bijdragen tot of toevoegen aan de maatschappij.

Hoewel ik met de KAV totaal  niets te maken heb, heb ik recentelijk wel een en ander gehoord over de minder dan "perfecte" samenwerking van deze groep met andere "verwante" syndicale organisaties.

In mijn maatschappijbeeld heeft dat soort organisaties geen specifieke plaats meer ; de naam verdwijnt, de beweging volgt misschien op niet al te lange termijn. Wie weet ?

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Ik sta niet alleen met mijn mening :

"De vraag die nu aan Femma voorligt, is waar ze in de toekomst haar inspiratie en specificiteit zal halen nu ze zich definieert los van de christelijke waarden (en blijkbaar ook los van de 'arbeidsbeweging'). Er zijn in het land overal al vriendinnenclubs te vinden, die op een fantastische manier menselijke waarden ter harte nemen, en Flair is overal te koop."

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=483Q1USL&word=femma.