Piet

Zerlfs mijn kwaliteitskrant vindt het nodig te melden dan Piet Huysentruyt familie is van prinses Mathilde, en, erger nog, dat er blauw bloed door zijn aderen stroomt.

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120509_064.

Ik zou het aantal mensen (Belgen, Polen en anderen ) niet te eten willen geven die gemeenschappelijke voorouders hebben met voormelde dame. Ook ik behoor daar toe, zoals honderdduizenden, zoniet miljoenen anderen.

Het soort onzin dat mijn kwaliteitskrant eens te meer publiceert doet geen deugd aan de genealogie en getuigt zelfs van een bedroevende onkunde ter zake.

Ik twijfel geen ogenblik aan het werk van de in het artikel vermelde, algemeen bekende genealoog - ik heb een paar dagen geleden nog zijn laatste boek gekocht - maar wel aan de twist die er in de media aan gegeven wordt. Indien men ver genoeg terug gaat in de tijd is iedereen zowat verwant met iedereen. Bij manier van spreken stammen we allen af van Adam en Eva ; en hier bevind ik me dan op hetzelfde niveau als in het voormelde artikel.

Bijna niemand kent al zijn familieleden in de zevende, ja zelfs in de vijfde of vierde graad. Wat zit men dan te "memmen" over familie in de 25e of de 30e graad want daar komt het bij onze Piet zo wel op neer ...

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Piet heeft op zijn kookkunsten een serieus zakenimperium gebouwd, maar is intussen "yesterday's news" geworden, hoewel ze het personnage bij VTM blijven uitmelken tot de laatste druppel.

In die omstandigheden probeert men wel eens om in het nieuws te blijven of er weer in te komen ...