Dampoort

Ik ben deze namiddag nog eens naar "de stad" geweest. Het wordt hoe langer hoe opvallender. Aan de Dampoort bij voorbeeld moet men buiten de spitsuren  bijna met een vergrootglas zoeken naar autochtone Belgen. Wat me speciaal opvalt is het aantal allochtoon uiztziende jongere mannen die blijkbaar niets anders te doen hebben dan te paraderen om hun tijd te verdoen. Is er echt geen werk voor hen ? Of worden we zo stilaan overspoeld door mensen die denken dat ze hier het aards paradijs gaan vinden ?

Ik denk dat de "pijngrens" zo stilaan benaderd wordt, zoniet al overschreden is. Soms voel ik me echt niet meer thuis in mijn eigen stad. Maar ik zal natuurlijk wel een smerige, conservatieve  racist zijn, die die mensen het licht in de ogen niet gunt. Een bange, oude zak ...

Ik wou dat het echt zo eenvoudig was !

1 comment:

davy said...

bij ons is het voorlopig nog goed!!
geen last...

wij zijn voor hen het beloofde land he.
en inderdaad HET paradijs.