Lijstjes

Ik speel al een tijd met de idee om zelf een paar lijstjes op te maken.

Ik broed bij voorbeeld op een lijst met de rampzaligste politici in België. Op de eerste plaats komt dan zonder enige twijfel en zonder concurrentie Bart De Wever ; achter hem wordt Yves Leterme op de hielen gevolgd door Didier Reynders en Guy Verhofstadt ; Alexander De Croo, zoon van, hoort zeker ook in het lijstje. In de tweede divisie mogen Pascal Smet en Vincent Van Quickenborne niet ontbreken.

Een lijstje van politici die ik echt niet kan uitstaan :  Jan Peumans, Geert Bourgeois, Caroline Genez, Bertje (Anciaux) en Rik Torfs. Ongeveer in die volgorde. Een "has been" die ik niet kan uitstaan : Jean-Marie De Decker.

Of best te pruimen politici (zonder rangorde) : Frank Vandenbroucke, Herman De Croo, Louis Michel, Inge Vervotte,  Joke Schauvlieghe, Laurette Onkelinx.

Zijn die lijstjes on- en waanzinnig ? Yep, absoluut, juist zoals de meeste andere lijstjes ...

Getuigen die lijstjes van een gebrek aan respect voor de vernoemde personen ? Respect moet je verdienen !

4 comments:

Anonymous said...

Wie denkt die arrogante miskleun dat hij is ?

Pablo Carpintero said...

En laat er geen misverstand over bestaan. Er staan geen individuen van een algemeen als extreem rechts erkende partij in mijn lijstjes omdat ik het cordon sanitaire respecteer.

En voor mij had dat cordon nog een paar andere partijen mogen omvatten !!

Pablo Carpintero said...

En indien jullie willen lezen hoe Peumans op de eerste plaats komt, dan zijn er veel adressen op internet.

Een heel goed adres is : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=5I3358KT&word=ranzig+geurtje.

Pablo Carpintero said...

Zet Jambon ook maar op het lijstje van onuitstaanbare politici.