Wat doet de beurs in 2011 ?

Op de website van mijn krant word ik aangemoedigd de voorspellingen te lezen op : www.standaard.biz/beursexperts of  http://www.standaard.be/kanaal/index.aspx?kanaalid=720.

Ongelooflijk toch hoe mensen blijven snakken naar prognoses. Het geloof in mirakels is er uit maar op dit gebied blijven mensen toch nog  in orakels geloven. Zelf heb ik een deel van mijn professioneel leven besteed aan conjunctuurprognoses. Ter verontschuldiging moet ik zeggen dat ik in die jaren nog jong, onervaren en naief was en (soms) geloofde in wat ik deed ...

Beste lezeressen en lezers, vergeet nooit dat de beste beursexpert, zelfs die met de grootste reputatie, de dikste nek, de beste slide-presentatie, en het meest gecompliceerde model, niet echt geloofwaardiger is dan de eerste de beste waarzegster.

Indien, zo heel nu en dan, een prognose eens uitkomt, dan heeft de expert gewoon geluk gehad. Maar dan is tevens zijn of haar reputatie gevestigd voor  de rest van zijn of haar dagen.

No comments: