Kerstekindjes

Waren er kerstekindjes bij  mijn voorouders ? Tot nu toe heb ik er geen gevonden.

Maar mijn moeder's vader Joannes Franciscus Neukermans (Cis van de kloefkapper) werd geboren te Okegem op 14 december 1886 en overleed in de kliniek te Aalst op 1 juli 1961. Ik heb over hem reeds  veel geschreven in mijn vorige blog. Bij hem heb ik  grote delen van mijn vakanties doorgebracht. Mijn meter, zijn vrouw Maria Antonia De Vidts (1885 - 1849) heb ik ook zeer goed gekend, maar ook toen zij overleden was ging ik nog bij hem met vakantie. En hij kwam ook regelmatig op bezoek bij  zijn dochter en haar gezin in Gent. En daar hoorde dukwijls ook een trip naar Lourdes Oostakker bij.

Mijn grootvader is een van de reuzen uit mijn jeugd. Hij is al 49 jaar overleden, en toch denk ik nog bijna dagelijks aan hem.

Er zit wel een kerstekindje in de familie : Leopold Timmermans was de jongste broer van mijn vader's vader. Hij werd geboren te Meerbeke op Kerstdag 1902 en overleed op 5 maart 1991 te Galmaarden.

2 comments:

Pablo Carpintero said...

Overigens is de bovenste foto in de linkerkolom van deze blog er een van mijn moeder's ouders, mijn vader en mijn moeder, ons nichtje Louisa, mijn broer en ikzelf.

Ik weet niet wanneer die foto genomen werd. In 1946-1947 ? Misschien zelfs in 1948. Mijn grootmoeder overleed in 1949 en was voordien zwaar ziek gevallen tijdens een bezoek bij ons in Gent.

Pablo Carpintero said...

Ik zie pas nu de tik-"kemel" in mijn post. Mijn grootvader werd geboren op kerstavond 24 december 1886 en niet op 14 december ! Sorry.