Rechten

De Flaamse minister voor inburgering heeft een plan klaar voor de Roma. Gisteren nog verwees de burgemeester van Gent naar het feit dat de toevloed in zijn stad onbeheersbaar wordt. De minister weet : "Wie hier legaal verblijft, heeft rechten en plichten".

Nu weet ik ook dat de Romas meestal EU burgers zijn en zich dus vrijelijk in de EU ruimte kunnen en mogen bewegen.

Ik weet dus ook dat ik de waarheid even geweld aandoe en naast de zaak extrapoleer  maar toch kan ik de verleiding niet weerstaan :  wie hier illegaal verblijft heeft dus enkel maar rechten ?

Gelukkig maar behoren bij de plichten (voorlopig nog)  niet het vaste geloof en vertrouwen in een onafhankelijk (onafhankelijk van wie ?) Flaanderen ; want dan zou ik op de kortste tijd een soort Flaamse Roma moeten worden.

En wie werpt mij de eerste steen ? Extrapoleren naast de kwestie is toch een uitverkoren en modieus tijdverdrijf geworden in politiek correct Flaanderen ?

No comments: