Sensationalisme

Op de website van De Standaard zie ik een half afgescheurde Belgische vlag en ik lees : "Standard & Poor's eist regering binnen half jaar".

Ik spring op !  Waar haalt S&P het lef vandaan om eisen te stellen aan een soevereine en democratische staat ? Waar haalt dat bedrijf zijn legitimiteit, behalve uit de grijpgrage financiële jungle, waar moraal en ethiek totaal afwezig zijn en waar enkel geld telt ? En is de objectiviteit van de ratingbureaus recentelijk niet meer dan eens zéér terecht in vraag gesteld ?

Maar hola, niet te snel, niet te snel ...

Ik klik het artikel aan en ik krijg al een afgezwakte titel : "S&P dreigt met ratingverlaging binnen zes maanden". Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20101214_042.

En heb je het artikel nu ook gelezen ?  Wat schiet er nog van die titels over ? De Standaard glijdt stilaan maar zeker af naar het niveau van de sensatiepers. De journalisten, of zijn het redacteurs, werken blijkbaar zo hard dat ze geen tijd meer hebben om even na te denken over het impact van hun titels. 

Of heb ik dat verkeerd voor, en zit er echt een verborgen agenda achter, en is alles wat België in een negatief daglicht kan stellen tegenwoordig gewonnen brood ?

1 comment:

Pablo said...

En de commentaar in de krant deze morgen is weer om bij te huilen. Stoofhout.

Jullie geloven me niet ?

Lees : http://www.standaard.be/meningen/commentaar/index.aspx.