Sabena

"Morgen is het precies 10 jaar geleden dat België 1 van zijn absolute kroonjuwelen verloor: de nationale luchtvaartmaatschappij Sabena. Na meer dan 78 jaar bestaan werd Sabena in 2001 failliet verklaard. Een drama voor de 12.000 werknemers."

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20111106_00083917.

En alle oude fabeltjes over onze Sabena worden nog maar eens boven gehaald. Misschien was Sabena inderdaad de hemel op aarde voor de mensen die er werkten. Maar dat was zeker niet het geval voor de klanten die zeer dikwijls als quantité négligeable behandeld werden.

Ik was indertijd frequent flyer en deed alles wat in mijn macht lag om Sabena te vermijden. Ik vloog slechts met Sabena indien ik echt geen andere keus had. En ik was begot niet de enige die dat deed. Boeken kunnen erover geschreven worden !

En toen het eindelijk zover was en het faillissement uitgesproken was moest ik me echt inspannen om ook maar het minste medevoelen met het personeel te voelen.

Ik weet dat ik hier lelijke dingen neerpen ; sommigen zullen mij beschuldigen van naschoppen, maar de waarheid heeft haar rechten !

2 comments:

Pablo Carpintero said...

En de legendevorming gaat steeds maar verder : http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2011/11/07/einde-grote-dame-sabena-herdacht.

Een grote dame ? Voor de klanten meer dan eens een nogal akelige feeks, ja !

Pablo Carpintero said...

Al opgemerkt hoe weinig er in al die berichten over de klanten gesproken wordt ?