Elio

Ik heb gisteren al zappend een paar seconden naar Elio geluisterd. Niet langer, want ik wou niet het gevaar lopen razend te worden. Ik vreesde dat  het groepje onderhandelaars zich als staatsreddende staatsmannen en -vrouwen zou laten aanbidden.

Maar daarover  gaat het hier niet : ik had er geen benul van dat het "Nederlands" dat Elio uitkraamt als hij voor de vuist moet spreken zo verschrikkelijk slecht was. Daarmee zal hij geen enkele Flaming en zelfs geen nederlandstalige Belg zoals ondergetekende charmeren.

Bewijs jezelf een goede dienst man : spreek toch Frans, of desnoods Italiaans !

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Lees o.a. : http://www.knack.be/nieuws/belgie/di-rupo-zich-zal-inspannen-om-zijn-nederlands-bij-te-schaven/article-4000012295983.htm.

Beste Elio, dat noem ik geen bijschaven meer !