Street View

Zoals waarschijnlijk de meeste internauten in dit land heb ik gisteren een paar reisjes ondernomen op het "nieuwe" Street View. Naar plekken en huizen waaraan ik zeer goede herinneringen bewaar. Het huis van mijn vader's ouders, het verdwenen huis van mijn moeder's ouders, maar ook de plaats waar, indien in mijn leven alles perfect zou gelopen zijn zoals ik het wenste,  ik nu met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zou gewoond hebben.

En nee, die plaats is niet in Flaanderen. Maar ook niet ver weg. Van het eerste moment dat de hoofdrol in dat scenario zo vele jaren geleden in mijn deurgat verscheen wist ik met grote zekerheid wat ik wilde, maar wist ik ook dat het nooit zou lukken ; en het is ook niet gelukt. Maar nu en dan eens wegdromen in totaal wereldvreemde scenarios kan toch zo zalig zijn.

Peace to you all.

No comments: