Vreemde talen

"De helft van de Vlamingen vindt het gebruik van vreemde talen op straat vervelend of bedreigend. Dat blijkt uit een enquête van de Nederlandse Taalunie. Nederlanders zijn toleranter, zo blijkt."

Lees : http://www.vandaag.be/binnenland/83391_helft-vlamingen-stoort-zich-aan-vreemde-talen-op-straat.html.

Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik bij die 50 % ben. Ik vind de volgende talen vervelend, in volgorde : Antwerps, Hollands, Italiaans, Duits, Arabisch en/of Turks.

Maar wat ik het ergst van al vind zijn luide gsm-gesprekken op het openbaar vervoer.

3 comments:

Johan said...

Ik vind die vreemde talen op straat niet vervelender dan ons Vlaams en enkel bedreigend als het agressief overkomt, maar dat kan in't Vlaams ook. Meer nog, een vreemde taal vind ik soms charmant, vooral als het Italiaans is, "la piu bella lingua del mondo".
Ben ik nu een 'goede' Vlaming, of net niet? Och, wat maakt het uit, ik ben wie ik ben en daar heb ik vrede mee, meestal toch.

Pablo Carpintero said...

Eigenlijk is mijn lijst incorrect. Nog voor het Aantwaarps had het verkavelingsvlaams moeten komen.

Pablo Carpintero said...

En het Duits voor het Hollands en het Italiaans.