Ketjes

Uit een onderzoek blijkt dat een op vier Brusselaars islamitische roots heeft.

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1349890/2011/11/18/Een-op-de-vier-Brusselaars-heeft-islamitische-roots.dhtml.

Dat lijkt mij in ieder geval correcter dan de lagere cijfers die nogal dikwijls genoemd worden. En ik denk dat we er in Gent ook niet zo héél ver meer afzitten.

Op zich is dat noch goed, noch slecht. Maar toch heb ik een vraag : hoe is dat zo snel kunnen gebeuren ? Het zal wel iets zijn zoals de staatsschuld zeker ? Alleen, een trend in de bevolking is niet zo snel omkeerbaar (indien dat al nodig of wenselijk zou blijken) als een trend in de staatsschuld ; en dat lijkt al aartsmoeilijk voor sommige klungelaars

Overigens heeft Flaanderen dringend nood aan vers bloed : onze "Flaams-nationale" cultuur lijkt meer en meer op een zwaar geval van inteelt. Tenminste, dat is mijn mening en ik heb recht op mijn mening zoals een soldaat op zijn boterham.

No comments: