Spoor

Gisterenmoren behoorlijk vroeg nam ik de trein van Gent naar Leuven. Gent Sint Pieters leek een echte zwijnenstal , bijna een slagveld. Ik denk dat ik mij gelukkig mag achten dat ik totaal geen reukzin meer heb : overal slingerden vet papier, blikjes, afval van eten met daartussen vieze, vuile, al dan niet slapende, al dan niet gedrogeerde, jongeren.

Waarlijk een intriest schouwspel. Ik hoorde dat er ergens een of andere aktiviteit geweest was. In het station zag ik minstens zeven agenten.

We kregen een lading van "onze toekomst" mee op de trein. In Brussel Zuid werden er een paar afgehaald wegens geen vervoersbewijs en geen identiteitskaart. Ik bewonder de moed van de treinwachter die zijn plicht deed in een niet echt vriendschappelijke omgeving.

Echt geen spektakel om een zondag mee te beginnen. Maar toen we 's avonds terugkeerden was het station al netjes opgeruimd.

Wanneer het  goed is mag het ook eens gezegd worden, nietwaar.

3 comments:

Johan said...

Die één of andere activiteit zaterdagavond was 'I love Techno' in Flanders Expo. In en rond de Expohallen moet het er zondagmorgen dus ook lief uitgezien hebben. Dit evenement staat bij de politie gekend voor de jaarlijkse zoektocht naar de kleine dealers.

En hoe een dag Leuven in goed gezelschap onze Contrarian opmerkzaam maakt voor iets positief van de NMBS.

Pablo Carpintero said...

Dank je voor de totaal onverdiende hoofdletter in contrarian ...

Johan said...

Euh, ik heb die C niet eens bewust geschreven, geloof ik. 't Zal uit mijn onderbewuste komen zeker, misschien een nog groter onverdiend eerbetoon...