Eerlijk

Het is geen geheim dat voor de meeste telecomproviders de klant niet op de eerste plaats komt. Nieuwe klanten worden wel met open armen onthaald, maar abonnees met problemen of vragen worden vaak van het kastje naar de muur gestuurd. “Belgacom is daar geen uitzondering op”, geeft topman Scott Alcott toe tijdens een gesprek met de pers in de marge van het World Broadband Forum in Parijs. “Maar klantenservice is onze nieuwe prioriteit. Het is het laatste belangrijke aspect waar we als provider nog niet in uitblinken.”

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20101028_044.

Een eerlijke uitspraak, maar je moet maar durven. Ik zelf heb klantenservice met helpdesks altijd eerder gezien als een bescherming van de organisatie tegen de klant dan als een hulp aan de klant bij problemen met de organisatie of haar produkten. En ik heb het niet enkel over Belgacom. Het is inherent aan de organisatie van helpdesks, alias callcentra. Ik vind callcentra een regelrechte ramp, een drogreden om de klant in de regen te kunnen laten staan.

Overdreven ? Ik denk het niet echt. Ik denk het echt niet.

No comments: