Panem et circenses

Ik lees tot mijn grote verontwaardiging  : "Fifa leest België de les" - zie : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=TQ31CJVP&subsection=7.

De Fifa toont ergernis over het gebrek aan fiscale garanties en stadions, en de vrijwaring van de organisatie en haar personeel van eventuele schadeclaims. De garanties inzake vrijwaring van de Fifa-marketingrechten zijn evenmin voldoende.

Ik heb dit onderwerp al aangesnedeln in mijn vroegere blog. Wie denken de bazen (ik wil ze niet eens managers noemen, en iedereen weet dat ik van managers geen hoge hoed opheb) van die organisatie dat zij zijn ? Kan een privaat clubje selfkickers zonder enige democratische grondslag (behalve dan misschien van  enkele legioenen voetbalgekken) zomaar condities menen te mogen opleggen aan souvereine staten ?? Denken zij dat zij in een parallel universum leven ?

Ik vind het om te beginnen al schandalig dat onze regering geprobeerd heeft dat voetbalcircus hierheen te halen, goed wetend dat ze er zelfs in het allerbeste geval een enorm pak belastinggeld aan zou verliezen. Dat verwijst naar een grenzeloze hang naar kortstondige populariteit en een grondige onverschilligheid voor het correcte gebruik van ons belastinggeld.

Laat die hebzuchtige dromers toch vallen : van mijn part kunnen ze niet snel genoeg naar een parallel universum worden geprojecteerd. Maar liefst niet met mijn centen !

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Wij voldoen niet aan de door hen gestelde eisen. Zij voldoen niet aan de door ons gestelde eisen. Show them the exit ! Let them get lost !