Scheldeverdragen

Vijf jaar geleden sloten Flaanderen en Nederland een pakket Scheldeverdragen over de uitdieping van de Schelde. Niemand herinnert zich nog hoe vele jaren daar over heen gingen voor dat verdrag kon gesloten worden. Ollanders hé.

Volgens het ontwerp-regeeeraccoord zou de nieuwe Nederlandse regering willen terugkomen op die deal. Ollanders hé.

En naar het schijnt was de Vlaamse regering niet op de hoogte van die plannen. Die gaat er nog steeds van uit dat de overeenkomsten integraal worden uitgevoerd, want "pacta sunt servanda" en er is een waaier aan mogelijkheden om Nederland te dwingen zich aan de gemaakte afspraken te houden.

Mag ik eens heftig de kop schudden, en grijnslachen ? Vlamingen hé, ze zullen het nooit leren. En zeggen dat er dan nog zijn die ervan dromen groot nederlander te worden !

2 comments:

Anonymous said...

Soms vraag ik me af of ik niet meer gemeen heb met een Turk of een Ecuadoriaan dan met een Nederlander.

Pablo Carpintero said...

Ik begrijp wat je bedoelt.