Artiesten in het verweer

Meer dan tweehonderd acteurs, schrijvers en kunstenaars gaan in het verweer tegen de nationalistische boodschap van het N-VA.

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/1006/Kunst-Literatuur/article/detail/1171614/2010/10/19/Artiesten-in-het-verweer-tegen-N-VA-boodschap.dhtml.

Mooi zo ! Meer dan terecht zou ik zo schrijven ! Ik kan me ook totaal niet terugvinden in de boodschap van die partij.

Maar ...
-- heeft het van 11 juli tot nu geduurd om er mee op straat te komen ?
-- hebben ze er maar tweehonderd gevonden ?
-- en waarom is hun mening mijn inziens zo (on)belangrijk ? Waar blijven de slagers, bakkers, stratenvegers, werklozen, grafdelvers, arbeiders, bedienden, kaderleden, desnoods de andere BVs of pseudo-BVs, enz, enz ...

Dit gaat niet over een handvol artiesten die denken dat ze opiniemakers zijn en dat ze een voorbeeldfunctie hebben. Dit gaat over ons aller voortbestaan ! Ik zie me echt niet functioneren in een staat waarin de principes van het N-VA worden toegepast, noch wat de staat zelf betreft, noch wat het sociale of het economische betreft. Ik gruw er van !

1 comment:

Pablo Carpintero said...

En de PS is dan wel totaal verschillend, maar geen haar beter.