Buren

Een op de drie Belgen heeft vaak last van de buren en een op de vier heeft ooit al eens een conflict gehad met de buren. Dat blijkt uit de "grote buren-enquĂȘte" van Humo, Moustique en Fintro, gebaseerd op een ondervraging van 2.000 Belgen.

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1427934/2012/04/23/Een-Belg-op-drie-heeft-vaak-last-van-de-buren.dhtml.

Dat geloof ik graag. Ook ik ben geen uitzondering. Met mijn vroegere buren heeft het een paar decennia geleden  gedonderd wegens geluidsoverlast : parties in de tuin of in huis  tot 3 - 4  uur 's morgens, maar dat geraakte snel opgelost, hoewel de contacten nadien ijskoud gebleven zijn.

En ik ben er van overtuigd dat mijn  nieuwe buren niet eens weten hoeveel lawaai - gebonk en gestamp - ze soms maken. Maar zo heel dikwijls gebeurt het ook niet en ik heb er nog niets over gezegd : leven en laten leven, en enige verdraagzaamheid is mij niet vreemd.

Maar in mijn volgende leven zou ik nooit meer een rijhuis of een kopwoning bouwen. Vier vrijstaande gevels. Period.

No comments: