Een leuk niemendalletje

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De-Gedachte/article/detail/1428204/2012/04/24/Franse-presidentsverkiezingen-zijn-puur-genot-voor-Franstalige-Belgen.dhtml.

Béatrice Delvaux staat even stil bij de fascinatie van franstalig België voor alles wat Frans is.

Ik heb genoten van haar tekst, en hoewel ik geen franstalige Belg ben kan ik er wel bij vertellen dat ook ik duidelijk meer geboeid ben door wat er in Frankrijk gebeurt dan bij onze bloembollen en smakeloze tomaten kwekende noorderburen !

Sorry, ollanders. ik weet dat ik  de laatste dagen een beetje te veel op jullie  rechtschapen kap zit. Maar het blijft een feit dat ik zo goed als geen verwantschap voel met jullie maatschappij  en cultuur (ik spreek en schrijf zelfs een andere taal) en dat ik verliefd blijf op la douce France.

2 comments:

Johan said...

Wat ben je soms toch (h)eerlijk subjectief!

Pablo Carpintero said...

Drie producten uit Olland die ik apprecieer zijn kaas, oesters en mosselen. En zelfs daar worden ze door de Fransen geklopt voor de kaas en de oesters !