Katholiek ?

Ik had de gewoonte aangenomen om  nu en dan  als tegengif voor het in mijn  ogen veel te progressieve en regelmatig verdwaalde "christelijke" Tertio de website http://kavlaanderen.blogspot.com/ te bezoeken.

De website presenteert zich als traditioneel en zuiver in de katholieke leer. Maar dat gaat mijn krachten ver  te boven. Zulke aggressieve bekrompenheid en kwaadwilligheid is zelfs voor mijn contraire natuur te veel van het kwade. Indien de katholieke godsdienst al op naastenliefde gebaseerd is dan is die website alles behalve katholiek. De haatzucht en kleinzieligheid druipt er van af.

Brrr.

Overigens zal ik mijn abonnement op Tertio, dat een paar jaar lang het enige tijdschrift geweest is dat ik van a tot z las, niet meer vernieuwen wegens veel te veel intellectueel gewauwel dat ik meestal niet begrijp en  waar ik totaal niets van meedraag behalve dan soms enige frustratie bij zo veel politieke correctheid.

No comments: