Gotye

Voor het eerst in vijftig jaar is een (halve) Belg aan de top van de Amerikaanse hitlijst geraakt.

"Dat wordt een klassieke quizvraag: wat hebben Wouter De Backer en Jeannine Deckers gemeen? Antwoord: beide Belgen hebben op de eerste plaats van de Amerikaanse singlescharts gestaan. Zij in 1963 als Soeur Sourire, vier weken lang, met het novelty-nummer 'Dominique', hij sinds deze week als Gotye met 'Somebody that I used to know', ook niet bepaald een song die in een format past."

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=LF3P02TG&word=gotye.

Ik moet ootmoedig toegeven dat die Gotye mij totaal onbekend is in tegenstelling tot het mierenzoete niemendalletje Dominique, nique, nique dat nog steeds niet volledig uit de media verdwenen is, hoewel het nonnetje dat het nummer pleegde al lang - en naar het schijnt in eerder pijnlijke omstandigheden - uit het leven gestapt is.

Ik vond het mijn verdomde plicht om toch even naar de nieuwe held te kijken en te luisteren. Ik heb het letterlijk geen tien seconden volgehouden.  Die 10 seconden hebben mij voor het leven getekend. Ik weet het nu wel zeker : zij die beweren dat het einde der tijden niet nabij is, zij dolen. Hihi.

No comments: