Gemiste kansen

Ik heb me nog maar eens vijf kanjers van boeken gekocht in de reeks Erfgoedbibliotheek van de Belgische gemeenten. Nu en dan vind ik er enkele draden of pistes voor mijn genealogie. Ik noteer ze alfabetisch :

Brussel Hoofdstekelijk Gewest
Henegouwen
Oost Vlaanderen
Vlaams Brabant
Waals Brabant.

Maar deze keer kreeg ik meer dan ik verwachtte : een van de volumes deed me op slag wegdromen naar verloren kansen. Welke kansen ? Alleszins geen genealogische ! Ik verloor mijn hart daar aan de natuur en de mensen en misschien zelfs nog aan iets of iemand anders. Wie of wat het is is voor mij een pijnlijke weet en voor jullie een vraag. Ik voel nu al een paar decennia een gemis en dat zal me waarschijnlijk bij blijven tot mijn laatste dag.

Heimwee doet mijn hart verlangen ... De harde contrarian verkeert blijkbaar in een mushy sfeer...

4 comments:

Pablo Carpintero said...
This comment has been removed by the author.
Pablo Carpintero said...

Amai !

Anonymous said...

Ik denk dat je hier en kans gemist hebt om te zwijgen !

Pablo Carpintero said...

Dit is voorlopig de meest gelezen post van de laatste paar dagen. Ik moet wel een journalist zijn ; hoe min ik vertel, hoe meer ik gelezen word.