Smaak-politie ??

Laat me beginnen met te noteren dat ik nog nooit een aflevring van dat programma volledig gezien heb. Ten eerste vind ik dat de commerciële TV niet de rol van volksgezondheid moet overnemen. Wie bewijst mij dat die controle volledig objectief gebeurt ? Waarom zou ik die vertrouwen ? Zelfs indien er niet direct op een winstgevend programma gemikt wordt, zal er toch wel enige sensatiezucht meespelen. En ik vertrouw een privé inspecteur zonder enige officiële opdracht niet meer dan een bankster. Waarom zou ik ?

Ten tweede vind ik dat elke rechtgeaarde restaurateur of friturist direct iedere deelname aan dat soort programma zou moeten afwijzen. Maar intussen weet ik wel dat vele mensen ongelukken zouden doen om toch eens op TV te komen.

Ten derde kan ik de presentator en zijn accent noch horen noch zien. En waar haalt die man zijn "gezag" ? Uit een TV-boekske ? Dit alles om jullie te zeggen dat mijn mening ook niet objectief is.

Nu lees ik toevallig :

‘In één dag heb ik in 41 restaurants de deur tegen mijn neus gekregen.' Na twee seizoenen van ‘De smaakpolitie' is de gevreesde hygiëne-inspecteur Benny Bax geen graag geziene gast. ‘Als ze mij hardhandig aanpakken, weet ik dat er iets loos is.'

Zie : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=UB3P1GH6.

Een gevreesde hygiëne inspecteur ? Laat me lachen ! Dat zouden ze bij die zender wel willen zeker !

En dan dat nijdig schopje : wie hem niet binnenlaat heeft dus iets te verbergen ? Nee, meneer, die gebruikt gewoon zijn gezond verstand ! Hetgeen in de media sector blijkbaar dikwijls ver te zoeken is.

No comments: