Efficiënt Flaanderen

Het is nog niet erg genoeg dat wij geteisterd worden met allerhande aggressieve en ongevraagde pop-ups op nieuwssites. Ook Flaanderen doet nu mee : op De Standaard website worden we nu al een paar dagen geteisterd met zo'n "product" (op klein formaat - in De Morgen is het op groot formaat). Het is voldoende dat je met de muis per ongeluk over de pub glijdt en je wordt getracteerd op een "opgewekte" stem - zoals die gebruikt worden om smeerkaas en wasmiddelen aan te prijzen - die begint te lullen over een efficiënt Flaanderen.

Het spul komt blijkbaar van : http://www.vooreenefficientvlaanderen.be/.

Wee gerust, meer dan 10 seconden heb ik niet geluisterd. Ik heb geen behoefte aan Big Brother. Orwell zat er dertig jaar naast maar nu leven we echt in het tijdperk van Big Brother.

Het is gewoon onuitstaanbaar en getuigt aan een gebrek aan respect voor mijn privacy. Daarenboven is dat onverwacht lawaai slecht voor mijn zenuwen en mijn tikker, en heb ik  om die rotzooi niet gevraagd. Als dat de prijs is die we moeten betalen om de websites gratis te houden, dat ze dan maar abonnementsgeld beginnen te vragen. Op dat ogenblik worden die websites dan "no go" voor mij. Tant pis.

Ik heb niet opgezocht of dat spul rechtstreeks of onrechtstreeks van een Flaamse overheid komt, maar moest daar niet dringend bespaard worden ?

2 comments:

Azijn, Piet said...

Gebrek aan respect : je verwacht niets anders van de meeste privébedrijven en zeker van publiciteitsagentschappen. Die kennen gewoon de betekenis van dat woord niet.

Maar van de overheid zou je toch beter verwachten.

Pablo Carpintero said...

Naar het schijnt gaat het om een campagne om de prerogatieven van de provincies te verdedigen tegenover de regionale overheid.

En wij maar betalen !