This is America

"Capitalism and democracy, when unleashed and executed properly, work...period. They've been wildly successful for over two hundred years. It is foolish, insane, or both to attempt to drastically alter what's proven to be the winningest formula in the history of humanity -- one that has blanketed much of the world in freedom, fed much of its starving masses, and been a leader in progress through unfettered innovation for more than a century. The founding principles of the United States of America will never be outdated and will never need to be reset."

Voor meer van dat pseudo-religieus gepreek, lees : http://www.americanthinker.com/2010/11/thank_you.html.

Een zin trekt mijn speciaal mijn aandacht : "A weakened, weak-kneed United States puts the free world at great risk both economically and defensively." Dat is zéér waar, maar wel op een totaal andere wijze dan die welke de auteur zeer waarschijnlijk bedoelde ... een kat in het nauw, weet je wel.

3 comments:

Pablo Carpintero said...

Een prachtige zinsnede : "blanketed in freedom". Daar kunnen Irakezen en Afghanen over meespreken.

Pablo Carpintero said...

Op kantoor was ik gekend als een rabiate America-lover ; maar spijtig genoeg heb ik mijn naief geloof in Amerika jaren geleden verloren. Mijn ogen zijn pas zeer laat opengegaan.

En hoezeer ik dat land en zijn inwoners ook dankbaar zal blijven omdat ze ons echt twee maal onze vrijheid teruggegeven hebben, toch ben ik er van overtuigd dat de era van het Amerikaans imperialisme en van "the shining city on the hill" voorgoed voorbij is. Uitgevreten van binnen uit ...

Anonymous said...

Hi Pablo, jij en ik zullen toch geen Chinees meer moeten leren !