Weerstand

Marcel Sel schrijft :

"Ça montre en tout cas à quel point la mythologie conçue et développée après-guerre par les ex-Waffen SS, les ex-collabos, et leurs suiveurs (certains VU, le VMO, le Vlaams Blok, le St-Maartensfonds, certains N-VA, etc.), a fini par infecter, aujourd’hui, une certaine élite médiatique et politique flamande, qui confond tout, mélange tout, et tend un doigt accusateur vers une région et une langue qui ont, elles, su tirer les leçons de l’Histoire. Tentez de rendre leur honneur aux nombreux résistants flamands aujourd’hui présentés comme des «assassins», des gens qui «réglaient des comptes personnels», ou des «crapules de rue» (dixit Jan Peumans), et Terzake distordra votre message pour vous faire dire que «tous les Flamands étaient des collabos». Oui, ça me fout en rogne.

Lees : http://blog.marcelsel.com/archive/2010/11/27/ivan-de-vadder-et-la-collaboration-des-germanophones.html.

Ja beste vrienden, Marcel heeft gelijk. In politiek correct Flaanderen is de wereld de laatste tien-twintig jaar op zijn kop gezet, enerzijds door onverschilligheid van de grote meerderheid, anderzijds door geschiedsvervalsing en revanchisme van een bende fascisten en verwanten, die nooit hun vroegere fouten en/of misdaden hebben afgezworen of zelfs maar erkend.

Ik heb mijn leven lang gezien hoe dat revanchisme gegroeid is en nu triomfeert. Ik heb nog altijd niets dan de allergrootste minachting voor die schijnheilige revanchisten en soortgenoten. Ik kan met dat soort mensen niet door hetzelfde deurgat. En het is hun Flaanderen dat nooit mijn vaderland zal worden !

Maar ja, de wereld draait verder, en ik zal wel achterlijk zijn zeker ?

1 comment:

Pablo Carpintero said...

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Wetstraat/article/detail/1189535/2010/11/30/De-Wever-Onderhandelingen-niet-eindeloos-rekken.dhtml.

Wie kan er nog aan twijfelen dat dit heerschap kost wat kost het einde van België wil ? Wie dat niet ziet is ziende blind.