Okegem rond 1820 - 1830

In een post gepubliceerd in mijn eerste blog "The confused contrarian" op 7 augustus  2010 schreef ik over een toevalsvondst : een 103 jaar oude vrouw in Okegem Marie De Brakeleer die vermeld werd in een Britse bron uit die tijd.  Ik meldde dat ik haar op eerste zicht niet terug gevonden had in het magistrale werk van Dr Herman Van Isterdael. Gelukkig was ik voorzichtig genoeg om er aan toe te voegen  : "ik ben berucht voor het niet zien wat er wel staat en omgekeerd."

Dr Van Isterdael stuurt me nu een mailtje waaruit blijkt dat de dame inderdaad door hem vermeld werd :

"Braekeleers (De Brakelers) Anna Maria afkomstig van Pamel † Ok. 20.05.1824, 103 j. oud x Ok. 17.04.1755 Joannes Baptista De Smet, werkman, = Ok. 29.09.1729 † Ok. 25.12.1802 zn Petrus en van Maria De Clerck. Getuigen bij het huwelijk: Adrianus De Smet en Judocus De Botselier."

Ik had het kunnen weten ! En nogmaals hartelijk dank voor de correctie !

No comments: