Verbruikersorganisatie Test-Aankoop veroordeelt de voorgestelde prijsverhogingen van de NMBS, "gelet op het feit dat de dienstverlening er steeds op achteruit gaat, in het bijzonder op het vlak van stiptheid".
"De prijzen kunnen niet stijgen indien de kwaliteit van de dienstverlening (stiptheid, comfort, enz.) niet stijgt", aldus Test-Aankoop.
Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20101007_123.
De honden blaffen, de karavaan trekt voorbij.
Ik ben nu al 10 jaar op pensioen, en ben de laatste acht-negen jaar van mijn professioneel leven met de auto naar Brussel gereden (eerst met mijn eigen auto, nadien met een firmawagen). De rest van mijn carrière had ik overvloedig genoten van het aanbod van de Belgische spoorwegen. Ik hield er bijna een trauma en zeker een diepe afkeer aan over. Ik was dat zodanig moe dat ik zelfs geen trein meer kon zien, en de dagelijkse files naar en van Brussel voor lief nam.
In de zowat dertig jaar dat ik met de trein gereden heb heb ik nooit verbetering gezien in de zwakste punten : stiptheid en communicatie met de reizigers. F*** de reizigers leek wel het moto.
En indien ik de media mag geloven, en mijn eigen zeer uitzonderlijke ervaringen met het spoor, is er nog geen beterschap. De nieuwe stations zijn schitterende tempels voor consumerisme. Toevallig komt daar ook nu en dan een trein voorbij. Bijzaken worden tot in de puntjes verzorgd (zie ook de nieuwe uniformen). Maar het probleem van het gemeenschappelijk vervoer blijft.
Daar zal ook Test Aankoop niets aan kunnen veranderen.
No comments:
Post a Comment