Een giftig commentaar

Nee, ik heb niet naar de koers gekeken, en verleden week ook niet. Vroeger zou ik de reportages voor geen goud gemist hebben, maar ik heb ondertussen meer dan genoeg van dat circus. Hoe meer schandalen er losbreken, hoe gretiger er gekeken wordt. Met heel Gent, maar niet met mij.  Ik raak ongesteld van dat circus, en sommige - waarvan de meest bekende en bewierookte -  reporters malen mij ziek.

Ik zelf zou na een  prestatie zoals die heren ze neerzetten niet meer op straat durven komen, maar gelukkig ben ik geen reporter en gelukkig staat zowat 99 % van alle sportliefhebbers als één man achter de renners én de reporters. Het zijn zowaar helden. Maar ja, van supporters die niet kunnen leven zonder een leeuwenvlag in hun pollekes kan je zowat alles verwachten.

En hoorde ik vandaag niet al zappend (want echt vermijden kan je het spektakel niet) : "de voorsprong van de achtervolgers ..." . Natuurlijk heb ik zo snel verder gezapt dat ik de rest niet hoorde, het kan dus wel een onderdeel van een zinnige commentaar geweest zijn. Une fois n'est pas coutume.

2 comments:

Pablo Carpintero said...

En wat heeft koers met politiek te maken ? Misschien dat we er in beide domeinen meer dan eens opgelegd worden ?

K de C said...

Een beetje verdraagzaamheid zou niet misstaan. Ieder diertje zijn pleziertje !