Rond de ronde

Lees : "Rond de Ronde; het probleem van de identiteit..." in http://www.dewereldmorgen.be/blog/thomas-van-linter/2011/04/02/rond-de-ronde-het-probleem-van-de-identiteit.

"Het is intussen al genoegzaam bekend, Vlaamsnationalisten die fulmineren tegen alles wat ook nog maar van ver Belgisch lijkt. Voorbeelden zijn legio. Geert Bourgeois die niet meer over de Belgische kust wilde horen, Siegfried Bracke die zich recent nog ergerde aan het adjectief Belgisch in de ondertitel van een programma op Canvas, de kritiek op artiesten die zich als Belg uiten en nu de kwestie met de tricolore vlagjes in Deerlijk. Het wijst allemaal op één ding; in het Vlaanderen waar de Vlaamsnationalisten naar streven is slechts plaats voor één identiteit; een Vlaamse.

Symbolen van wat als de vijand gezien wordt – België dus – en die zouden kunnen leiden tot het bevestigen of versterken van de Belgische identiteit, werken op sommigen dan ook als een rode lap op een stier. Er is in het Vlaanderen in het hoofd van deze nationalisten geen plaats meer voor een andere dan de Vlaamsnationale identiteit."

Ik zal die kwaadwillige  eng-Flaams-nationalisten nooit begrijpen. Hoe kan je zo kortzichtig en kleinzielig zijn ?

2 comments:

Johan said...

Amen.
Wel opvallend hoe uitgebreid dit item, toch een fait-divers, in het journaal op één aan bod kwam.

Pablo Carpintero said...

Beste Johan,

ik weet niet precies wat er uitgebreid in het nieuws aan bod kwam om de eenvoudige reden dat ik nooit naar het nieuws kijk. Het leven is als kort genoeg zonder dat ik me daar ook nog eens zou over gaan opwinden.

Peace !