TV 2

In een "Commentaar" vandaag, getiteld "Crossmediale uitdagingen", weet een van de redacteurs van De Standaard een naar mijn smaak bijna schaamteloos lofzied te zingen over de acquisitie van VT4 en VijfTV door Woestijnvis en trawanten. Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=K9392UMG.

Het lijkt er wel op dat dit in politiek correct Flaanderen een verplichte houding is.

De man schrijft onder andere : "Een eerste vaststelling is dat Vlaanderen internationaal gezien verwend is wat mediakwaliteit betreft. De scherpe concurrentie heeft geen wedloop naar beneden op gang gebracht, wel integendeel." Leest die man nooit een krant, kijkt hij nooit TV, of is hij ziende blind ?? En dan vermeld ik nog de meest voor de hand liggende hypothese niet.

Of nog : "Nu kan er naast de grote twee van weleer, VRT en VMMa, een derde speler van gelijke ordegrootte komen. Voor de creatieve industrie in deze regio is dat uitstekend nieuws. De concurrentie onder spelers die elkaar met goede programma's bevechten, komt de kijkers ten goede." Daarvoor bestaat even weinig bewijs als voor het dogma dat een verdere regionalisering ons betere, rijkere en gelukkiger Flamingen zal maken.

Ik heb, naast een lichte walging, maar één reactie : ik wil wel eens zien wat dit kwalitatief opbrengt voor de klant, en durf, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, voorspellen : niets, rien, nada. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik mij vergis. Maar ik weet wel beter : ik geloof al lang niet meer in mirakels.

No comments: