Of toch ...

Toch nog even een korte reactie op de pathologische pedofiel uit Brugge. Uit een artikel van Yves Desmet ; en ik kies er dan nog de minst aggressieve zinnen uit :
"... dat het kerkelijk instituut één jaar na de feiten, met de volledige kennis van die feiten, er nog steeds niet in slaagt een begin van een adequaat antwoord te formuleren is ronduit wraakroepend. ...

Mocht een tiende van de energie die de kerk in het juridische gevecht tegen de huiszoekingen steekt, gestopt zijn in het gepast reageren op de daden en de uitspraken van een man die een van de belangrijkste van haar Belgische bisdommen leidde, het zou al iets zijn. Maar nee, het is sterker dan henzelf: de eerste prioriteit blijft liggen bij het verdedigen van het instituut, ook als dat de verdediging van de meest verwerpelijke van haar bedienaren inhoudt. ...

Als de kerk zich zelf niet kan distantiëren van Vangheluwe, wat let de bevolking dan om de kerk blijvend te associëren met deze man? Nooit eerder stonden Rome en de Belgische gelovigen zo ver van elkaar."

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/Standpunt/article/detail/1251617/2011/04/16/Fanclub.dhtml.

Ik kan er in komen. Verleden jaar toen het schandaal uitbrak was ik geschandaliseerd en verontwaardigd. Nu ben ik razend. Ik voel me bedrogen in mijn "vertrouwen" op die geriatrische club in Rome.

Wat een stinkende puinhoop !

Ik wed dat de klokken deze week uit pure schaamte niet naar Rome zullen willen vertrekken. Maar gelukkig is er nog de paashaas ...