Paarden

Gaia lanceert een campagne tegen de import van Argentijns paardenvlees in België.  Naar het schijnt worden de dieren verschrikkelijk mishandeld.

De zaakvoerder van een Belgisch bedrijf laat weten : "Ik betreur het dat Gaia van geïsoleerde feiten een algemeen probleem probeert te maken."

Waarop de in Flaanderen werelberoemde Michel : "Precies die reactie had ik voorspeld."

Ikzelf eet die stuf niet behalve eens een plakje gerookt paardevlees of een lookworst. Van "paardenbiefstuk"  met zijn verschrikkelijke structuur en mierenzoete reuk walg ik. Maar toch ik heb de neiging te schrijven : dat is precies de reactie die ik van de heer Vandenbosch verwacht had.

En gebruiken die heer en zijn organisatie geen ongezonde sensatiezucht en onaanvaardbaar psychisch geweld om onze aandacht te trekken op (veralgemeende of geïsoleerde ?) mistoestanden in de vleessector ?

Enfin, ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.

1 comment:

Anonymous said...

Een droomjob voor prins Laurent : algemeen vertegenwoordiger van Gaia in Argentinië, met hoofdkwartier in een godvergeten gat diep in de pampas.