Uit de krant van vandaag

-  "Belgische jongeren sterven vaker op de motor." Een tragische statistiek. Maar hoeveel jongeren sterven echt op de motor ?

- De leider spreekt : "Praten met 9 is tijdverlies." En wat is hij dan nu aan het doen ?

- De Flaamse minister van toerisme zegt dat 45 % van de toeristen in Vlaanderen Belgen zijn. Dat moet pijn doen, want dat is ook de man die zegt dat er geen Belgische kust bestaat. Wie gelooft die man nog ?

- "Dubbele beglazing aanbrengen in de vensters van een beschermd monument mag niet van de ene Vlaamse administratie, en zonder dubbele beglazing krijgt het gebouw geen energiecertificaat en mag het niet gebruikt worden van een andere Vlaamse administratie."  Ja, wat we zelf doen, doen we meestal beter nietwaar ?
- "Instaptoets peilt naar integratieniveau bij nieuwkomer." Ik faal duidelijk op de bij het artikel gevoegde toets. Moet ik nu ook een cursus maatschappelijke orientatie volgen ? Ik vrees dat dat een hopeloos project wordt ... misschien mag ik hier zelfs niet blijven wonen. De vraag of ik zelf wel wil blijven in een land met dit soort "grappenmakerij" blijft voorlopig open.

Probeer het ook eens : www.standaard.be/inburgeringstest. Juist, die link werkt niet correct, toch niet op mijn pc. Maar de dagen dat de website van De Standaard - of moet ik het op mijn pc steken ? - correct werkt "are few and far between" ! Voor zover ik weet is die krant nochtans geen deel van de Flaamse administratie ?

1 comment:

Anonymous said...

Praten met de leider, dat is pas tijdverlies !