Ford

Ik weet dat ik een slecht karakter heb maar ik begrijp niet wat er met Ford Genk gebeurt.

Zie onder andere :  Schermutselingen aan Ford Genk .

Ik begrijp gewoon niet dat de werknemers zelfs nog werkwillig kunnen zijn. Ford snoeit keihard hun job weg maar wil intussen nog wel wat produceren en dus wat verdienen. Ik vind dat de werknemers hun ex patron met dezelfde munt zouden moeten betalen : boeken en de fabriek toe.

Maar nee, voor een premie kan er al veel, en de winnaar blijft Ford. De bijkomende productie is geen liefdadigheid : indien ze er niet aan zouden verdienen zouden ze zeker geen premies uitbetalen.

Dus : winnaar op korte termijn : Ford. Winnaar op lange termijn : Ford.

Ik begrijp het echt niet meer.

4 comments:

Anonymous said...

sommige werknemers hebben leningen af te betalen hé. zelf hun ontslag geven kan niet.
en soms werken ze er als koppel.

Pablo Carpintero said...

Dat schreef ik toch : Ford doet wat het wil en wint altijd. De werknemers staan erbij en kijken er naar !!

En wie zegt dat een gezonde maatschappij zo functioneert moet dringend zijn hoofd en zijn hart laten nazien !!

Anonymous said...

nu veel blabla over Ford, maar volgend jaar spreekt niemand er nog over en is het de best verkochte auto vh jaar.
kijk maar naar historie Vilvoorde...

Pablo Carpintero said...

En naar Opel Antwerpen, Volkswagen Brussel enz ...