Nog een contraire

Psychiater in oog van storm na uitspraken over incest en ADHD .

Ik heb de man gisterenavond toevallig even bezig gezien. Hij is zeker niet de eerste de beste, maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt te veronderstellen dat hij 100 % of misschien zelfs maar 25 % gelijk heeft. Sommige van zijn uitspraken lijken ronduit absurd en kwetsend. Maar psychiatrie is bij mijn weten geen exacte wetenschap. En ik houd van dwarsliggers, want zonder hen zouden er geen rechte sporen zijn.

En wat geeft zijn "tegenstanders"  het recht hem af te kraken want zij kunnen op sommige punten evenmin aantonen dat ze gelijk hebben.

Persoonlijk heb ik het stille vermoeden dat in dat vakgebied ook verschillende religies, scholen en dergelijke zijn die allen hun eigen groot gelijk verdedigen en vrijgevig wederzijdse banvloeken rondstrooien.

Ik ben van weinig zaken bang, maar ik hoop dat ik nooit ofte nimmer in de klauwen van die kaste terecht zal komen !

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Mijn drie grote nachtmerries :

-- de leider wordt president van Flaanderen ;
-- ik kom in een ouderlingengesticht of een seniorerie terecht ;
-- ik val in de klauwen van de psychiatrie.

No, I'm not joking. I'm dead serious.