Spionage

"CIA leest mee met wat u online uitvoert."

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130117_00437624.

Dat wist ik al jaren voor ik met perioen ging. Hij of zij die hier nog van opkijken of denken dat zo iets onmogelijk is zijn onvoorstelbaar naïef.

Ik weet niet hoe ver ze nu staan maar 15 - 20 jaar geleden was hun grootste probleem al de hoeveelheid informatie die zo enorm was (en die intussen nog geexplodeerd is) dat ze moeite hadden om de voor hen relevante informatie er uit te vissen. Ik hoorde dat indertijd op een internationaal seminarie van een ex-vice admiraal of zo die toen bij de CIA werkte of zo iets.

Ook voor 9.11 leek dat een van de redenen te zijn waarom beschikbare informatie niet tijdig terecht kwam waar er iets aan of mee gedaan kon worden.

En met die vermelding van "CIA" en van "9.11" kan ik er zeker van zijn dat deze mail ook opgepikt zal worden.

No comments: