Spoorstakingen

'Geen spoorstakingen tot eind maart' .

Goed onthouden hé !

Overigens heb ik eergisteren en gisteren met een benepen hart beroep moeten doen op de diensten van de spoorwegen. Eergisteren waren er lichte tot zeer zware vertragingen. Ik had geluk : de vertraging van de trein die ik moest nemen bleef beperkt tot 10 minuten.

Maar de dienstverlening was als naar gewoonte : onbegrijpbare schetterende aankondigen in de stations genre wat kan mij het schelen indien jullie mij begrijpen of niet. Allez vous faire *. Op een haar na misten we onze trein omdat de eindbestemming niet werd aangegeven en de trein een paar minuten vroeger vertrok dan met de  aangekondigde vertraging. De - nochtans uiterst nuttige -informatiepanelen  in de treinen werkten niet en treinwachters waren in geen velden of wegen te bespeuren.

En gisteren was het niet veel beter. Alleen waren de wagons door het sneeuw- en vriesweer onnoemelijk smerig. Maar ja, op een dag kan je niet alles opruimen en voor spoorvee is het al snel goed genoeg, nietwaar ? En toch, ik overdrijf een klein beetje : de panelen in de wagons werkten wel, maar alleen om reclame te maken voor de personeelsdienst.

De NMBS doent me denken aan Sabena in haar slechtste jaren. Ik hoop dat het verhaal niet even slecht afloopt.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

De grote problemen van de spoorwegen :

de directie denkt nog altijd dat zij alleen de waarheid in pacht hebben, want zij zijn alwetend en geniaal.

Het personeel denkt nog altijd dat zij ons een dienst bewijzen die we eigenlijk niet verdienen, want zij weten ook beter wat goed voor ons is, el alles wat zij doen doen ze uit de goedheid van hun hart.

En de klant : die staat letterlijk en figuurlijk in de kou.