Barslecht nieuws

Als er vandaag verkiezingen zouden plaatsvinden, zou de N-VA verder groeien tot 38,4 procent. De partij zou daarmee bijna zo groot worden als CD&V, Open Vld en sp.a samen. De PS zou daarentegen klappen incasseren. Dat blijkt zondag uit een peiling van vtm, De Morgen, RTL en Le Soir, uitgevoerd door het bureau Ipsos tussen 2 en 7 maart.

Lees :
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Wetstraat/article/detail/1407166/2012/03/11/N-VA-piekt-PS-verliest.dhtml.

Ik zie drie oorzaken :

-- het barslecht circus dat de "traditionele" partijen opgevoerd hebben voor ze met een hete poker in hun kont dan toch eindelijk  een regering gevormd hebben.  Dat had veel vroeger moeten kunnen ;

- niemand heeft het programma van de partij van de leider gelezen ;

--  het gemiddeld intelligentieniveau van de kiezers moet toch nog een stuk lager liggen dan ik al vermoedde.

Maar dat is mijn mening en ieder die mij kent weet dat ik een achterlijke contrarian ben.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

In 's hemels naam, weg met die weekendedities ! Spaar de bossen !