Begrip

Het is nog wat vroeg voor een paasbiecht (een wat ?!?) maar toch.

Er zijn dingen die ik niet begrijp en die ik ook nooit zal begrijpen ; ofwel omdat ze echt onvatbaar zijn ofwel omdat ik niet verstandig genoeg ben om ze te begrijpen.

Er zijn zaken die ik nooit dacht te kunnen of willen begrijpen en die ik nu na 71 jaar wel begrijp. Er zijn zaken die ik dacht te begrijpen maar waarvan ik nu vaststel dat ik ze niet begrijp.

Er zijn mensen die ik niet begrijp en die ik niet kan (of niet wil) begrijpen - en dat zijn er zeer veel, die zonder veel na te denken meevloeien met de mode van de dag, of op het marktplein van media en politiek meeschreeuwen met de hardste roepers.

Er zijn mensen die ik dacht te begrijpen, maar die ik totaal niet meer begrijp. Dat zijn er een pak minder. Maar een feit  is dat mensen die ik niet meer begrijp me ook totaal niet meer interesseren. Ik laat ze gewoon wegdeemsteren in de chaos van het bestaan.

Aie, aie, aie ...

4 comments:

Pablo Carpintero said...

En zoals ik al duizendmaal zei en schreef : er is slechts één, voor mij onvergeeflijke, "doodzonde" en dat is de rabiate hebzucht.

Alle andere menselijke fouten en gebreken zijn daaruit gegroeid.

Azijn Piet said...

Een soort die ik nooit zal begrijpen : mensen die zichzelf doodernstig nemen.

Pablo Carpintero said...

Even wat geheimtaal : een emmer is een auker ; en ik kan niet om met emmers, totaal niet.

Hihi.

Pablo Carpintero said...

Bedankt voor je ractie Rudolf ...