Thermostaat

"De verkiezingsstrijd woedt al volop in Gent, en daarbij zijn alle argumenten goed."

"Dat bleek gisteren ten overvloede uit een lijsttrekkersdebat aan de Universiteit Gent. De paarse coalitie heeft de afgelopen decennia Gent inderdaad niet slecht bestuurd, gaf Bracke toe. 'Termont heeft iets bewezen met deze ploeg, paars heeft de voorbije 24 jaar een aantal jaren goed bestuurd, maar aan deze coalitie komt nu een einde. Het is gedaan met paars nu er dat rood-groene kartel is.'
Waarop Bracke Groen verweet een partij van verstikkende regeltjes te zijn. 'De groenen denken de wereldproblemen te kunnen oplossen door de thermostaat op veertien graden te zetten, en ik zal proberen te vermijden dat ze de thermostaat bij u allemaal op veertien graden komen zetten.' "
Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=3A3NOAQD.

Een echte hoogvlieger, die Bracke. Wel, dan antwoord ik ook maar met een hoogvlieger. Beneden de 23 ° in huis voel ik me in de winter echt rillerig en verkild. Maar indien ik veertien graden zou moeten aanvaarden om de partij van de leider en zijn accolieten te zien imploderen, dan zou ik dat offer graag (?) brengen !

Bracke wist ook nog : 'Termont gebruikt zijn gezag als burgemeester. Met dit soort personen moet je ongelooflijk oppassen', waarschuwde hij. Iemand moet die Bracke  eens een spiegel voorhouden. Met journalisten die politici willen spelen ....

En wie zit er op die man te wachten ? Antwoord in october.

No comments: