Central Park

Sommige Gentenaars  lijken aangetast door grootheidswaanzin. Mathias De Clercq, kleinzoon van, wil het viaduct bij het binnenrijden van de stad, de fly-over die de E40 met het Zuid verbindt, afbreken.

"Waarom ook niet?", zegt De Clercq. "Gent is een trendsetter, de inspiratiebron van België. De afbraak van het viaduct biedt ons de kans om het Zuidpark uit te bouwen tot een soort Central Park. Het Zuidkwartier moet een agora worden. Een groene plek. Een ontmoetingsplaats voor de ambtenaren die er werken, maar ook voor de bedrijven die er actief zijn." (En de gewone Gentenaar, meneer De Clercq ?)

Als alternatief voor de veertigjarige fly-over denkt de dertigjarige De Clercq aan het ondertunnelen van het hele gebied.

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Wetstraat/article/detail/1407218/2012/03/12/Gent-droomt-van-een-Central-Park.dhtml.

Maar ja, we mogen niet vergeten dan de gemeenteraadsverkiezingen eraan komen ...

4 comments:

Anonymous said...

en gaat meneer De Clercq dat ook zelf betalen of mee financieren??

zijn familie heeft ervaring met openbare wegen...
zie Waasmunster.

Pablo Carpintero said...

Geachte "onbekende",

u slaat de bal totaal mis. Er zijn tientallen families De Clercq en meerdere schrijfvormen voor de naam. En die van Waasmunster hebben volgens mij totaal niets maar dan ook niets te maken met die van Gent.

Pablo Carpintero said...

Even terzijde : ik heb het moeilijk met lezers die altijd gelijk willen halen.

Ik zet mijn mening op mijn blog : anderen die hier niet mee kunnen omgaan moeten maar hun eigen blog opstarten.

Nè !

Anonymous said...

groot gelijk!! né