De klant is koning

De Lijn gaat het avond- en nachtvervoer in Gent zo goed als afschaffen.

Marc Reynebeau reageert terecht :

"Het lijkt op het eerste gezicht een truc die De Lijn van de banken heeft gekopieerd. Die hadden ook altijd nieuwe diensten en extra gebruiksgemak in de aanbieding, al kwam dat er meestal op neer dat de klant het werk ging doen dat tevoren door bankpersoneel werd verricht. Maar eens iedereen aan die diensten gewend was (en het overbodig geworden bankpersoneel wegbezuinigd), kreeg de klant er dan toch een rekening voor gepresenteerd.

Kabelmaatschappij Telenet doet iets analoogs. Ze incasseert graag het abonnement voor de televisiedistributie, maar knabbelt geleidelijk van het aanbod daarop af, zonder overigens de anders wel pittige abonnementsprijs navenant te verlagen. Wie nog eens iets anders wil zien dan Jim TV of aanverwante reclamezenders, kan uiteindelijk niets anders dan dure digitale televisie in huis halen, met op die paar krenten na ook al niets dan kanalen met nothing on."

Inderdaad : "Snoeien in het aanbod van De Lijn komt dus neer op een vorm van maatschappelijke contractbreuk."

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=NM3NNJOM&word=park+and+walk. Meer dan de moeite waard !

No comments: