Dromen

Eigenlijk zijn er maar één onderwerp en één persoon over wat en over wie ik al twintig jaar lang uitvoerig had willen berichten ; en laat dat nu juist het onderwerp et de persoon zijn waarover ik zeer waarschijnlijk nooit iets zal vertellen.

Omdat dat onderwerp en die persoon mij veel (maar nog steeds veel te weinig) opgebracht hebben en omdat ze mij veel te veel gekost hebben en nog altijd blijven kosten ; je bent economist of je bent het niet.

Telkens wanneer ik denk dat ik de deur eindelijk zachtjes zal kunnen sluiten, vliegt ze door een of andere prikkel in wat er nog van mijn hersenen  overblijft steeds weer open. En het spijtige is dat de opbrengst nu nul geworden is  en dat de kosten blijven komen.

Het is door anderen al veel beter beschreven en bezongen, maar iedere vogel zingt zoals hij gebekt is : dromen zijn bedrog.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Hoe noemen ze dat ? Zieleroersels of zo iets ? Ronduit belachelijk !